Церковный календарь
Новости


2019-07-22 / russportal
И. А. Ильинъ. "Наши задачи". Томъ 1-й. Статья 76-я (1956)
2019-07-22 / russportal
И. А. Ильинъ. "Наши задачи". Томъ 1-й. Статья 75-я (1956)
2019-07-22 / russportal
И. А. Ильинъ. "Наши задачи". Томъ 1-й. Статья 74-я (1956)
2019-07-22 / russportal
И. А. Ильинъ. "Наши задачи". Томъ 1-й. Статья 73-я (1956)
2019-07-22 / russportal
Ген. А. И. Деникинъ. «Очерки Русской Смуты». Томъ 1-й. Глава 32-я (1921)
2019-07-22 / russportal
Ген. А. И. Деникинъ. «Очерки Русской Смуты». Томъ 1-й. Глава 31-я (1921)
2019-07-21 / russportal
Ген. П. Н. Красновъ. "Отъ Двуглаваго Орла..." Томъ III-й, Ч. 6-я, Гл. 30-я (1922)
2019-07-21 / russportal
Ген. П. Н. Красновъ. "Отъ Двуглаваго Орла..." Томъ III-й, Ч. 6-я, Гл. 29-я (1922)
2019-07-21 / russportal
Ген. П. Н. Красновъ. "Отъ Двуглаваго Орла..." Томъ III-й, Ч. 6-я, Гл. 28-я (1922)
2019-07-21 / russportal
Ген. П. Н. Красновъ. "Отъ Двуглаваго Орла..." Томъ III-й, Ч. 6-я, Гл. 27-я (1922)
2019-07-21 / russportal
И. А. Ильинъ. "Наши задачи". Томъ 1-й. Статья 72-я (1956)
2019-07-21 / russportal
И. А. Ильинъ. "Наши задачи". Томъ 1-й. Статья 71-я (1956)
2019-07-21 / russportal
Архіеп. Аверкій (Таушевъ). "Слова и рѣчи". Томъ 3-й. Слово 46-е (1975)
2019-07-21 / russportal
Архіеп. Аверкій (Таушевъ). "Слова и рѣчи". Томъ 3-й. Слово 45-е (1975)
2019-07-21 / russportal
Архіеп. Аверкій (Таушевъ). "Слова и рѣчи". Томъ 3-й. Слово 44-е (1975)
2019-07-21 / russportal
Архіеп. Аверкій (Таушевъ). "Слова и рѣчи". Томъ 3-й. Слово 43-е (1975)
Новости въ видѣ
RSS-канала: .
Сегодня - понедѣльникъ, 22 iюля 2019 г. Сейчасъ на порталѣ посѣтителей - 7.
Церковно-учительная литература

КНИГА, ГЛАГОЛЕМАЯ «ЗЛАТОУСТЪ»,
Въ не́йже вся́ко ухищре́ніе Боже́ственнаго Писа́нія, истолко́вано святы́мъ вели́кимъ Іоа́нномъ Златоу́стомъ и про́чими святы́ми отцы́.

СЛОВО 7.
Въ суббо́ту сыропу́стную, поуче́ніе Іоа́нна Златоу́стаго о по́льзѣ душе́внѣй.

Рече́ Госпо́дь: а́ще оставля́ете человѣ́комъ согрѣше́нія и́хъ, и ва́мъ оста́витъ Оте́цъ ва́шъ Небе́сный согрѣше́нія ва́ша; а́ще ли не оста́вите зло́ творя́щимъ согрѣше́нія и́хъ, не /л. 16 об./ оста́вятся и ва́мъ согрѣше́нія ва́ша. Си́ми бо всѣ́ми Госпо́дь Бо́гъ я́ко чадолюби́вый Оте́цъ учи́тъ на́съ, да бы́хомъ спасли́ся. И вельми́ возлюби́ на́съ, па́че не́жели ма́терь младе́нца. Помы́слимъ у́бо, бра́тіе, ко́ль мно́го согрѣша́емъ, и безъ числа́ непра́вды твори́мъ, а Онъ терпи́тъ, и милосе́рдуетъ. Аще у́бо коего́ дни́ предъ Бо́гомъ согрѣше́нія сотвори́мъ, да разумѣ́емъ у́бо долготерпѣ́ніе Бо́жіе. О, человѣ́че, а́ще реку́ ти: да́й убо́гимъ пи́щу и одѣя́ніе? И ты́ рече́ши: себѣ́ ми тре́бѣ. Аще ли реку́ ти: пости́ся и бо́дръ бу́ди? И ты́ рече́ши: не́мощно ми́ тѣ́ло. Аще ли реку́ ти: не имѣ́й гнѣ́ва, и зла́ за зло́ не воздава́й, чужи́хъ грѣхо́въ не пыта́й. И что́ проти́ву сему́ отвѣща́ти и́маши? Ни тѣ́ла бо здѣ́ утруди́ти и́маши, ни имѣ́нія дая́ти, ни пути́ до́лга ше́ствовати, ни ми́лостыни дая́ти. Но моли́ Бо́га за творя́щія зло́, да Госпо́дь Бо́гъ и твоя́ оста́витъ согрѣше́нія. Аще ли не оставля́еши злотворя́щимъ согрѣше́нія, не мо́жеши спасти́ся. Якоже бо ко́рень добродѣ́тели — любо́вь, та́ко всѣ́мъ зло́бамъ /л. 17/ ко́рень е́сть вражда́. Испе́рва бо рече́ Госпо́дь по Ада́мли согрѣше́ніи: положу́ вражду́ между́ діа́воломъ и человѣ́ки. Мно́зи бо любо́вь и́мутъ ко діа́волу и его́ во́лю творя́тъ, а со человѣ́ки вражду́ютъ. О, бра́тіе, а́ще мо́лимся Бо́гу, а зло́бы не оста́вимъ, то льсти́мся. Ка́ко мо́лимся, глаголюще: Отче на́шъ Иже еси́ на небесѣ́хъ, оста́ви на́мъ до́лги на́ша, я́коже и мы́ оставля́емъ должнико́мъ на́шимъ? О, человѣ́че, глаго́леши не оста́вя бра́тня согрѣше́нія, лже́ши Бо́гу. Са́мъ бо Госпо́дь рече́: а́ще оста́вите, и Азъ оста́влю ва́мъ. Вы́ бо са́ми человѣколю́бія мѣ́ру уставля́ете, глаго́люще: оста́ви на́мъ Го́споди, я́ко и мы́ оставля́емъ. Слы́ши проро́ка глаго́люща: а́ще беззако́нія на́зриши Го́споди, Го́споди, кто́ постои́тъ? О, человѣ́че, ви́ждь, ка́ко са́мъ ся́ связу́еши словесы́ свои́ми, не отдая́ злотворя́щимъ, са́мъ не пріи́меши отъ Бо́га грѣхо́мъ свои́мъ отда́нія, и ника́ко же мо́жеши спасти́ся? Смотри́ ты́, о человѣ́че, е́же Пе́тръ ко Іису́сови вопроша́я, глаго́лаше: коли́ко, Го́споди, оста́влю злотворя́щимъ, седми́жды ли́? Госпо́дь же рече́ къ нему́: а́ще и до седми́десять кра́тъ /л. 17 об./ седмери́цею дне́мъ согрѣши́тъ человѣ́къ, и рече́тъ ти́ — ка́юся, — прости́ его́. Вся́къ бо проща́яй проще́нъ бу́детъ, и поми́луяй поми́лованъ бу́детъ. О, вѣ́рніи, не имѣ́емъ на мно́ги дни́ зло́бы, лю́тъ бо е́сть су́дъ. Аще въ бо́рзѣ сотвори́ши проще́ніе пока́явся, вско́рѣ проще́ніе и отъ Бо́га пріи́меши, а́ще ли на до́лги дни́ гнѣ́ваешися, поги́бель е́сть души́. И а́ще кто́ и муче́ніе воспріи́метъ Го́спода ра́ди, а гнѣ́въ имы́й, непрія́тенъ е́сть Бо́гу злосе́рдія ра́ди. Аще кто́ и чудеса́ твори́тъ, а гнѣ́ва не оста́нетъ, все́ безъ успѣ́ха е́сть. Аще кто́ въ таковѣ́ злѣ́ умретъ, то го́рши жидо́въ и ерети́къ осу́дится: преслу́ша бо за́повѣдь Бо́жію. Гнѣвли́вый бо и зави́дливый го́рши ра́тника е́сть, подо́бенъ о́бразу зміи́ну, вражду́етъ бо, и не извѣству́етъ, ходя́ и воста́я и лега́я, змíинъ я́дъ въ се́рдцы свое́мъ кры́етъ, и не мо́жетъ проще́нія прія́ти, и не успѣ́етъ ника́ко же къ добродѣ́тели. Ни дѣ́вство бо, ни по́стъ, ни сле́зы, ни моли́твы, ни ми́лостыни, ни да́рове гнѣвли́ваго непрія́тны Го́сподеви. Аще, — рече́, — принесе́ши да́ръ тво́й ко олтарю́, а имѣ́еши зло́бу, ше́дъ пе́рвіе смири́ся /л. 18/ съ сопе́рникомъ свои́мъ, тогда́ прія́тенъ бу́детъ да́ръ тво́й. Бо́гу на́шему сла́ва, ны́нѣ и при́сно, и во вѣ́ки вѣко́мъ, ами́нь.

Источникъ: Кни́га, глаго́лемая «Златоу́стъ», въ не́йже вся́ко ухищре́ніе Боже́ственнаго Писа́нія, истолко́вано святы́мъ вели́кимъ Іоа́нномъ Златоу́стомъ и про́чими святы́ми отцы́. — М.: При Свя́то-Тро́ицко-Введе́нской це́ркви, въ тѵпогра́фіи единовѣ́рцевъ, 1910. — Л. 16 – 18.

Назадъ / Къ оглавленію / Впередъ


Наверхъ / Къ титульной страницѣ

0



«Слава Россіи»
Малый герб Российской империи
Помощь Порталу
Просимъ Васъ поддержать нашъ Порталъ
© 2004-2019 г.